Ship to Gaza for freedome? naah....

Hade tänkte skriva lite om mina åsikter om Ship to Gaza och allt vad det innebär. Men vet inte om jag vågar det, heh. Finns en överhängande risk att jag blir nermejad av sveriges alla nyttiga idioter, de brukar vara så intensiva med att försöka få folk att ändra sin uppfattning, till "rätt uppfattning". Anser iaf att alla borde öppna ögonen, ta reda på alla fakta och lyssna på båda sidors versioner innan man tar sitt ställningstagande.

Här kommer lite citat från olika personer på Facebook och i och med det visar jag kanske vart jag ställer mig i debatten(hjälp). Men tycker att media inte är så bra på att lyfta fram båda sidor av myntet så någon måste ju göra det. Jag kan inte garantera att sanningshalten är 100% och att påståendena är korrekta, men jag tycker själv att argumenten det framför låter vettiga:

- Såvitt jag förstått var Konvojen en provkation med hjälptransport som täckmantel och den blev varnad emot blokadöverträdelse.

Om Niklas Wykmans debaterade uttalande på Facebook: - Det är härligt att se att det i alla fall finns ett fåtal människor i det här landet som har mod nog att vara politiskt inkorrekta! Fortsätt att stå på dig, låt inte vänstermedia få dominera debatten.

- jag tycker synd om de palestinska folket inte pga av israel utan för att de har ett terroristiskt styre, jag vet inte om det finns någon organisation som försöker få fram till de palestinska folket att Hamas inte är bra och att Hamas dödar sitt eget folk.

- Ship to Gaza var o är inte för Gazas befolkning som man vill få det att framstå som, utan är en politisk aktion av extrema pro-palestina aktivister som t.ex. H. Mankell som menar att Israel inte ens har rätt att existera! Vi som är pro-israel har många argument mot Ship to Gaza! Dock så är det väldigt synd och inte rimligt att människor dödas vid bordningen, precis som du säger.

- Tack ... för ditt inlägg! Det behövs fler som står upp för rättvisan i världen. Även fast "Ship to Gaza" ser ut som en solidarisk aktion, står det fortfarande som en kompromiss för terrorism vilket jag tycker är oacceptabelt. Kanske kommer den rädda svenska oppinionen ändras när terrorismen en dag väl närmar sig norden.

-Resultatet med flertalet döda är inte konsekvensen av övervåld från Israel utan att världen (och framförallt Sverige) valde blunda för vad denna "hjälpinsats" egentligen bestod utav.

-Ship to Gazas mål är att få Israel att häva sin blockad av Gaza utan att Hamas lägger ned sina vapen, slutar lämlästa israeler med raketattacker och utan att de slutar förtrycka Gazas befolkning.
Det enda konvojen med turkiska islamister och svenska apologeter gör är att legitimera Hamas och försvåra fredens intåg i Gaza.
Henning Mankell och Mehmet Kaplan lär nog inte ta upp vapen själva, men de försvarar de som gör det.

- Enligt gällande fredsavtal har Israel i uppgift att säkra vattnet utanför Gaza så att vapenleveranserna inte kommer fram.

- Hade Ship to Gaza velat få fram sina leveranser hade de antingen kunnat skeppa in dem landvägen som alla riktiga hjälporganisationer, eller gått med på Israels legitima krav att landstiga i Ashdod och efter kontroll skeppa varorna vidare. Istället väljer de konfrontationsvägen, attackerar israeliska soldater och fördröjer leveranserna.

-
Gör som Ship to Gaza redan gjort, släpp argumentet att det är en humanitär aktion. Det är en PR-kupp för deltagarnas egon och en stärkning av Hamas ställning. Till förfång för palestinier, israeler och alla som vill ha ett slut på våldet.

- Ship to Gaza är storpolitik och krigsprovokation förklätt till välgörenhet. Tycker att det är osmakligt att utyttja männsikorna på Gaza i en ideologisk kamp mot Israel. Om Gazabornas bästa vore syftet kan man ju fråga sig varför S.t.G inte accepterat erbjudandet att frakta hela lasten direkt till människorna?

Skulle detta vara en fredlig aktion? Svensk media borde skämmas!



Ojdå vad politiskt det blev. Man känner sig nästan lite naken när man delar sina åsikter om ett såpass "känsligt" ämne. Förväntar mig nästan en massa hundbajs i postlådan imorgon. Egentligen så tycker jag att religion (och allt vad den medför)är skit och att båda parter har bettet sig riktigt idiotiskt. Det jag ville få fram i och med det här var bara att jag tycker att svensk media glorifierar Ship to Gaza och framställer Israel som den enda skurken, när det i själva verket finns fler bovar i dramat. 
Allt för mig, over and out!
.... ....

Kommentarer
Postat av: Emil

Äntligen någon som står emot pöbelns skitsnack! Håller med dig till fullo



2010-06-04 @ 14:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0