dålig uppdatering...

Jag lever fortfarande, tur va ^^ haha. Har bara inte haft tid att uppdatera. I princip hela dagen igår satt jag med alla bilogi-anteckningar och försökte trycka in dem i huvudet, tror jag lyckade ganska bra ^^. Men det kan också ha gått åt helvette idag, det vet man inte förrän man fått tillbaka provet :P. Vill verkligen få bra på det här provet så att man kan slappna av lite i resten av kursen, det var ju faktiskt ett väldigt stort asnitt. Dock väldigt intressant, genteknink, mutationer, korsningsscheman osv, rätt häftigt att små pytte-molekyler på ca 700nm kan bestämma hur en hel männsika ska bli. Kan faktiskt tänka mig att jobba med något inom genetiken i framtiden :). Igår kom mormor från sthlm och ska stanna här till på söndag, myyys. Så nu tänkte jag gå och vara lite social ett tag ;)

Puss♥


Aminosyror bildas i ribosomerna med mRNA som mall. Tre kvävebaser är ett kodon och ger en aminosyra.
Vad jag kan va? ^^ haha, känner mig som äkta naturnöörd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0