Resumé melodfestivalen 2009!

Sitter och lyssnar på min kära väns bidrag i årets melodifestival på stage4you Since you left  med tårar i ögonen. Blir så himla rörd varje gång. Hon skrev låten till mig, alltså att få en låt skriven till sig känns helt jäkla otroligt. En låt till mig, min låt. Helt sjukt vad glad jag är att jag har dig.

Fredag: Efter labben i fredags så tog jag en promenad ner till Baronen och satte mig på donken medan jag väntade i typ en och halv timme på att bussen skulle gå. Men med Eclipse och en glass med chokladsås så var det inte så farligt. Kom ner till Torsås vid halv 5, och då var det bara att vänta på att klockan skulle bli 7 när det skulle dra igång. Så himla kul att träffa alla igen, saknar Stage så jag dör, nästan. 7 drog det alltså igång. satt breve Tony som också hade pallrat sig ner till metroplen Torsås, vilket jävla orginal han är alltså, sjukt rolig snubbe ^^. Alla låtarna var jätte bra,  helt sjukt vad alla har utvecklats sen förra året! Jag röstade så klart på AnjaPanja, ååh blir glad bara jag tänker på det :) Tyvärr så blev det inte hon som stod som vinnare när de var över, utan det var Le maine med låten Dolls. Kan väl inte påstå att jag håller med om att den var bäst, men det är ju majoriteten som bestämmer, right? :P  Efteråt så stack jag och  Anja hem till henne och myste med chips, glass och Crossroads. Shit vilken nostalgikick vi fick ^^.

Lördag:  Vaknade runt halv 12 hemma hos Anja, käkade en snabb frukost och sen drog vi ner till skolan. Anja skulle sminkas och förbereda sig inför kvällen eftersom hon skulle köra på AC:s låt Second choice. För mig blev detta en väldigt lång dag, med mycket väntan. Vi kom till skolan runt 1 och det började 7, alltså jäkligt mycket tid att slå ihjäl. Tur att man hade så underbara människor att hänga med. Eftersom det är treornas sista festival så hade de verkligen satsat  allt denna kväll. Allt sändes via webben som det gjort de tidigare kvällarn, men nu hade det fem olika kameror istället för en och som jury satt Maxe Axelsson och Tom Callahan borta i Usa och följde allting. Som segrare stod Tove Hedenmalm, en riktig överraskning, var helt övertygad om att Chinkjaylors och Budji skulle ta hem det i år. Deras låt var så sjukt bra!
Efteråt stack jag och Anjs till konsum och fixade groggvirke och köpte den nya magnum glassen Temptation for chocolate, världshistoriens absolut godaste glass! Lite förfest hemma hos Anja innan vi drog till festen på Gulan, vi mejlade bl.a. Mix Megapol och klagade för att det spelade depplåtar på en Lördagkväll, haha så himla fånig man blir efter lite alkohol ^^. Runt 11 stack vi till festen där typ alla Torsås ungdommar var samlade. Det var mycket trevigt och stämningen var verkligen på topp. Runt ett så drog vi hem till Anja igen, en av oss något överförfriskad ^^. Synd att man var tvungen att dra så tidigt när man inte träffar alla så ofta, menmen det är sånt som händer. Somnade runt halv 2 efter att jag lyckats smula ner hela lägenheten med chips, haha.

Tack för en underbar helg!



Anja var sjukt snygg i sin blåa klänning!

Fler bilder kommer när jag orkar lägga in dom :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0