Lördagen 3 Januari 2009

Jag är fast. Totalt trollbunden. 

Idag har jag läst ut Ljudet av ditt hjärta, tredje boken i Twilight serien. Shit vilken kärlekshistoria! För 5 dagar sedan började jag läsa den första boken, Om jag kunde drömma, jag var fast efter första ordet. Jag streck-läste första boken, eftersom jag redan sett Twilight på bio viste jag ju redan vad som skulle hända. men med den andra boken i serien var det annorlunda. När jag hör din röst var den mest hemska, men samtidigt den finaste boken jag har läst. Ärligt så tror jag faktiskt inte jag har gråtit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde när jag läste den. Kanske var det för att jag blev påmind om hur det var att bli lämnad av någon man tycker om, eller så är jag bara sjukt överkännslig, vem vet. Jag upplevde all den smärta och hopplöshet som Bella kände. Jag var som ett vrak när jag läste den, samtidigt var jag så arg, besviken, frustrerad ord räcker inte för hur jag kände över Edward Cullen. Jag kunde inte förstå att han kunde göra så mot henne, vad hade han för rätt att först lura i henne att hon var den enda han levde för, det enda som bettyde något, och sen bara lämna henne åt sitt öde?! Självklart förlät jag honom, jag visste ju innerst inne redan från början att det måste ligga en jäkligt bra anledning bakom hans beslut, men jag kunde bara inte se den, bländad av sorgen över tanken att det fanns en risk att sagan skulle sluta så. Stephenie ledde ju in mig på det spåret mer än en gång, så jag hade ju faktiskt väldigt stor anledning att tro att det skulle det. Det tog mig inte ens 24 timmar att läsa ut den, så beslutsam var jag att få reda på om Edward verkligen kunde vara en sådan idiot. Självklart hade jag fel, han är den underbaraste människa som någonsin... okej då, vampyren som någonsin tagit form i min tankar. Jag vill också ha en Edward Cullen! När jag läst ut När jag hör din röst fick jag panik, jag var tvungen att veta vad som hände, men idiotisk som jag var hade jag av någon anledning inte köpt den sista delen som var utgiven på svenska Ljudet av ditt hjärta samtidigt som jag hade köpt de andra två. Jag var helt besatt så dagen efter, läs igår, hittade jag mig själv inne på Akademibokhandeln med Ljudet av ditt hjärta i handen. Och nu är också den utläst, jag känner mig helt tom. Sista delen kommer ut i Mars, hur ska jag stå ut? Jag får väl kanske nöja mig med att läsa om alla tre böckerna för att stilla min hunger. Vill bara säga att jag inte är sjuk i huvudet egentligen.. okej bara lite kanske.

Hejdå, nu ska jag dagdrömma om Edward Cullen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0