LOVE 2010

Igår satt jag som många andra och kollade på bröllopet. Även fast det kunde bli lite långdraget ibland när man hade sett alla klänningar och smycken 15 gånger så kändes det ändå som en viktig sak att ha sett. Ni vet som såndär allmänbildning som det kan vara bra att samla på sig lite då och då. ;) Tycker det är himla coolt att en vanlig kille från lilla Ockelbo lyckats fånga en sessa på kroken, det ger ju oss andra lite hopp, eller hur ;) haha. Jag är för monarki och nästan lite stolt över att Sverige har en historia som sträcker sig så långt bak i tiden och jag tror att Vickan kommer att bli en super-efterträdare till pappa kungen, och jag kan absolut inte förstå de tråkmånsar som vill byta ut monarkin till en tråkig republik. Tycker att alla gnällspikar som tjatat om att bröllopet kostat massa skattepengar kan pilla sig i stjärten. För det första betalade pappa kungen hälften själv, för det andra så har hela kalaset dragit in hur mycket pengar som helst på turism. Och ni som gnäller på att monarki är sååååå hemskt, bara för att man ärver sitt ämbete kan också pilla sig där bak. En kung eller drottning i Sverige har noll makt och har som uppgift att marknadsföra Sverige. Att de får apanage från staten är ju huvudsakligen för att Calle-Gustaf ska sköta om alla våra historiska slott, något som vi ändå behövt lägga skattepengar på, med eller utan monarki.

Grattis Vickan & Danne!
Hoppas att ni slapp alla gnälliga republikaner under er stora dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0